رنگ آمیزی درب حیاط یکی از ارکان مهم در دکوراسیون منزل و ساختمان است. اغلب از در های آهنی و فلزی برای حیاط استفاده می شود. این در ها در طول زمان بر اثر نور خورشید، زیبایی ظاهری خود را از دست می دهند. به همین دلیل برای بهبود ظاهر این در ها و سایر در های حیاط، باید رنگ آمیزی درب حیاط را انجام دهید.

ایده رنگ آمیزی درب حیاط

رنگ آمیزی درب آهنی حیاط به سادگی قابل اجرا است. اگر قصد دارید طریقه رنگ آمیزی درب حیاط را یاد بگیرید، مطلب امروز را مطالعه کنید. رنگ آمیزی در، یکی از کار های اولیه است که برای بهبود ظاهر در به کار می رود. رنگ آمیزی درب آهنی حیاط با رنگ آمیزی سایر سطوح متفاوت است.
در مطلب امروز، قیمت رنگ آمیزی درب حیاط، ایده رنگ آمیزی درب حیاط، روانشناسی رنگ آمیزی درب حیاط، مراحل رنگ آمیزی رنگ حیاط، طریقه رنگ آمیزی درب حیاط و … بررسی خواهیم کرد. 

قیمت رنگ آمیزی درب حیاط  و طریقه رنگ آمیزی آن

با توجه به حجم رنگ آمیزی درب حیاط، قیمت رنگ آمیزی درب حیاط متفاوت است. از آن جایی که رنگ آمیزی درب حیاط در زیبایی ساختمان موثر است، طریقه رنگ آمیزی آن را به خوبی یاد بگیرید. بر اساس سلیقه های مختلف می توان از رنگ های متنوع برای رنگ آمیزی درب حیاط استفاده کرد. برای رنگ آمیزی درب حیاط به چند وسیله و ابزار احتیاج دارید. در ادامه ابزار های لازم برای رنگ آمیزی درب حیاط را معرفی می کنیم. رنگ روغنی یکی از فاکتورهای لازم است. این رنگ قابلیت پایداری در شرایط مختلف جوی، تابش آفتاب و بارش باران را دارد. استحکام این پوشش رنگی در برابر سایر رنگ ها بیش تر است.
ابزار دیگر برای رنگ آمیزی درب حیاط، ضد زنگ است. قبل از آغاز رنگ آمیزی اصلی، از ضد زنگ به عنوان پوشش محافظ استفاده می کنیم. استفاده از این پوشش باعث جلوگیری از آسیب به در ها می شود. با توجه به این که در های حیاط بیش تر در معرض رطوبت هستند، این پوشش از آن ها حفاظت می کند. تینر ابزار دیگر برای رنگ آمیزی درب حیاط است. از این ماده برای رقیق کردن ضد زنگ و رنگ استفاده می شود. در برخی از موارد به جای این ماده، از بنزین استفاده می شود.
برای ساخت رنگ یکدست و منسجم، باید از همزن رنگ استفاده کنیم. رنگ آمیزی درب حیاط با استفاده از ابزار های استاندارد، آسان تر است. از جمله ابزار های دیگر، سینی رنگ و غلطک است. برای اجرا کردن  یکنواخت رنگ روی در، باید از این وسایل کمک گرفت.

آشنایی بیشتر با : رنگ آمیزی اتاق خواب

    ابزار های رنگ آمیزی درب حیاط

    اغلب در ها دارای لایه های برجسته و ناهموار هستند. برای پوشش این لایه های برجسته و یکنواخت کردن سطح در، می توانیم از بتونه استفاده کنیم. بتونه در پوشش دهی ناهمواری ها از رنگ قدرت بیش تری دارد. یکی دیگر از ابزار های مورد نیاز، دستکش است. از این وسیله برای حفاظت از دست های خود کمک بگیرید. ابزار دیگر کاغذ سمباده است. به منظور رنگ آمیزی درب حیاط غلطک رنگ آمیزی برای ایجاد انسجام در رنگ، لازم است.
    برای رنگ آمیزی لبه های مختلف و زوایای در، باید از قلم مو های کوچک و بزرگ استفاده کنید. برخی از لبه ها با غلطک رنگ قابل پوشش نیستند، در این شرایط از قلم مو استفاده می کنیم.

    رنگ آمیزی درب آهنی حیاط

    رنگ آمیزی درب آهنی حیاط به منظور مرمت و بازسازی در، از ضروریات است. این در ها طول عمر زیادی دارند و اغلب در ساختمان های مختلف به کار می روند. اگر مراحل رنگ آمیزی درب آهنی حیاط را به خوبی انجام دهید و نکات رنگ آمیزی را در نظر بگیرید، در حیاط ترمیم می شود. برای این‌ که در حیاط جلوه ای زیبا داشته باشد، نکات مهم درمورد رنگ آمیزی درب حیاط را مورد توجه قرار دهید. برای رنگ آمیزی درب حیاط  می توانید از رنگ های مختلفی استفاده کنید. باید به خاطر داشته باشید از رنگ های مخصوص فلز و آهن استفاده کنید. اگر می خواهید به صورت حرفه ای رنگ آمیزی انجام دهید باید یک سری نکته رعایت کنید.
    بتونه کاری یکی از نکات مهمی است که رنگ آمیزی درب حیاط را حرفه ای می کند. اگر می خواهید در حیاط  به صورت یکپارچه رنگ شود، اصول بتونه کاری باید رعایت شود. هنگام سمباده زنی برای نتیجه ی بهتر، ابتدا از سمباده درشت و بعد از سمباده ریز استفاده کنید. این کار باعث می شود سطح صافی روی در ایجاد کنید. قلم مو ها در انواع مختلف طراحی می شوند. با توجه به ابعاد در باید از قلم موی مخصوص استفاده کنید. برای رنگ آمیزی درب حیاط، می توانید از افراد حرفه ای مشورت کنید.

      آشنایی بیشتر با : رنگ آمیزی خانه

      رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی درب حیاط

      هنگام رنگ آمیزی درب حیاط، غلظت رنگ باید مناسب باشد. اگر رنگ بیش اندازه غلیظ باشد در به خوبی رنگ نمی شود. از طرف دیگر رنگ  بیش از حد رقیق نیز باعث خراب شدن رنگ آمیزی می شود. با استفاده از قلم موی مناسب می توانید میزان غلظت رنگ را بررسی کنید. رنگ با کیفیت به قلم مو نمی چسبد و از قلم مو هم شره نمی شود.
      در مرحله آخر که باید رنگ اصلی را به در بزنید، سرعت عمل شما باید بالا باشد. با سرعت عمل بالا رنگ چکه نمی کند و کیفیت رنگ آمیزی بیش تر می شود. مجموعه نکاتی که در فرآیند رنگ آمیزی درب حیاط باید رعایت کنید، ساده هستند. شما با رعایت همین نکات ساده به راحتی می توانید رنگ آمیزی درب حیاط را با مهارت بالا انجام دهید. اگر نکات رنگ آمیزی درب حیاط را رعایت کنید، هزینه های مربوطه کم تر می شوند. شما با رنگ آمیزی مناسب می توانید به راحتی درب حیاط نو داشته باشید.

      دلایل تفاوت رنگ آمیزی در با سایر قسمت های ساختمان

      رنگ آمیزی درب حیاط با رنگ آمیزی سایر بخش های ساختمان متفاوت است. برای مثال تفاوت در ساختار قسمت های مختلف ساختمان، باعث می شود رنگ آمیزی متفاوت باشد. یکی دیگر از عوامل که باعث متفاوت بودن رنگ آمیزی درب می شود، جنس سطوح است. برای مثال، نوع رنگ آمیزی برای در های چوبی با سایر در ها فرق می کند.رنگ هایی که برای نرده ها، راه پله ها، و… استفاده می شود متفاوت است. با توجه به این که در ها در بخش های خارجی قرار دارند یا داخل ساختمان نوع رنگ آمیزی آن ها متفاوت است. برای مثال نمی توانیم برای رنگ آمیزی درب از رنگ پلاستیک دیوار استفاده کنیم.

      سمباده – قلمو بزرگ و کوچک – غلطک

      رنگ آمیزی درب آهنی حیاط به منظور مرمت و بازسازی در، از ضروریات است. این در ها طول عمر زیادی دارند و اغلب در ساختمان های مختلف به کار می روند. اگر مراحل رنگ آمیزی درب آهنی حیاط را به خوبی انجام دهید و نکات رنگ آمیزی را در نظر بگیرید، در حیاط ترمیم می شود

      آشنایی بیشتر با : نقاشی اکریلیک

      برای مشاهده ویدیو فیلترشکن خود را روشن کنید

      © کپی رایت ۱۴۰۳ - کلیه حقوق برای نیوکالر محفوظ می‌باشد