رنگ داخل ساختمانی

رنگی که برای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد بافتی لطیف بر روی سطوح ایجاد می کند. رنگ ساختمانی که در قدیم بر روی سطوح داخلی مورد استفاده قرار می گرفت رنگ های پلاستیک و رنگ های روغنی بودند که به صورت دستی و سنتی با مادر رنگ های موجود ترکیب و رنگ داخل ساختمان میشدند. مشکلات این رنگ ها علاوه بر محدودیت تنوع رنگ و عدم امکان ساخت مجدد همان رنگ, غیر قابل شستشو بودن رنگ پلاستیک و بوی نامطبوع رنگ روغنی و مضرات این رنگ و طولانی شدن مدت زمان رنگ آمیزی بود. امروزه رنگ های جدید “اکریلیک پایه آب” به همراه دستگاه های ترکیب رنگ کامپیوتری, امکان ساخت رنگ با تنوع بسیار را فراهم کرده اند که علاوه بر سرعت خشک شدن بالا فاقد مضرات رنگ روغنی و دوستدار محیط زیست می باشند.

رنگ داخلی خانه

رنگ داخل ساختمان از نظر کاربری می تواند به چند قسمت تقسیم شود: آشپزخانه, اتاق ها, پذیرایی, نشیمن و سرویس ها. برای هر کدام از این قسمت ها باید رنگ مناسبی انتخاب کرد که با توجه به کاربری ای که دارند, دوام و زیبایی رنگ روی سطوح را حفظ نمایند. مثلا برای آشپزخانه باید رنگ ساختمانی با کیفیت انتخاب نمود که امکان شستشوی مداوم و آسان را بدهد. معمولا برای آشپزخانه از رنگ نیم براق و یا حتی رنگ براق استفاده می شود که قابلیت شستشوی بالاتری بدهد. نشیمن, راهروها و اتاق ها نیز به دلیل تردد بیشتری که در این محیط ها وجود دارد, نیاز به تمیز کاری مداوم دارند. برای دیوارهای این قسمت از خانه بهتر است از رنگ داخل ساختمان نیم براق استفاده شود. برای سقف خانه بجز سرویس ها و آشپزخانه می توان از رنگ ساختمانی اکریلیک مات و یا اکروپلاست استفاده نمود.

برای انتخاب رنگ اتاق خواب نیز رنگ قابل شستشو انتخاب می شود. از رنگ های قابل شستشو می توان به رنگ های “اکریلیک پایه آب” و رنگهای روغنی اشاره کرد. رنگ اکریلیک به دلیل نداشتن مواد سمی و مضر در ترکیب خود دوستدار محیط زیست بوده و فاقد بوی نامطبوع می باشد. این رنگ ها بسیار سریع خشک می شوند و در نتیجه سرعت رنگ آمیزی را افزایش می دهند. این رنگ ها را می توان توسط دستگاه ترکیب رنگ در 20.000 شید رنگی تولید نمود. برای دیوارها از رنگ داخل ساختمان نیم براق و یا مات اکریلیک استفاده می شود و برای سقف می توان از رنگ ساختمانی مات اکریلیک و یا رنگ اکروپلاست استفاده نمود.

رنگ داخلی اتاق خواب

جدیدترین رنگ داخلی پذیرایی

از جمله رنگ های جدید که برای پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد, رنگ اکریلیک پایه آب هستند. این رنگ داخل ساختمان به دلیل سرعت خشک شدن و عدم بوی نامطبوع و همچنین راحتی اجرا از سوی مصرف کنندگان مورد اقبال قرار گرفته است. این رنگ ها را می توان با روش های اجرای متفاوت به صورت بافت دار اجرا نمود. برای انتخاب رنگ دیوارهای سالن پذیرایی که از مهمترین بخش های منزل است به سبک دکوراسیون پذیرایی منزلتان توجه کنید. برای اتاق پذیرایی با دکوراسیون کلاسیک رنگ ساختمانی قهوه ای, کرم, خاکستری, قرمز, زرد وسبز استفاده می شود و برای دکوراسیون مدرن از رنگ های طلایی, نقره ای, برنزی و سفید استفاده می شود. برای ساخت اتاق پذیرایی با احساس مملو از آرامش از رنگ آبی, ایجاد فضایی شاد و با وقار از رنگ یاسی, ایجاد فضایی گرم و صمیمی از رنگ نارنجی و ایجاد حس آرامش و سکون از رنگ سبز استفاده کنید.

به طور کلی رنگ داخل ساختمان را می‎توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: رنگ‎های پایه آب و رنگ های روغنی. بسته به برند سازنده یا ویژگی های رنگ داخل ساختمان، می‎توانید آن ها را با نام های خاصی پیدا کنید. در ادامه این مطلب، به بیان بهترین نمونه های رنگ مناسب برای داخل خانه می پردازیم. بنابراین چنانچه شما نیز مایل به افزایش آگاهی خود در این زمینه هستید، می‎توانید ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.
رنگ آمیزی به وسیله رنگ های روغنی: این نمونه از رنگ آمیزی داخلی برای سطوحی که در معرض هوا قرار دارند، بسیار ایده آل است. این نوع رنگ داخل ساختمان، ماندگاری بیشتری دارد و در برابر آب و هوای نامساعد مانند رطوبت یا نور خورشید مقاومت می کند. اگر می خواهید به دیوارهای داخلی ساختمان خود جلوه خاصی بدهید، بهتر است استفاده از رنگ روغنی را فراموش نکنید. مواد خاصی مانند مواد ضد‎کپک و ضد‎رطوبت در این رنگ‎ها وجود دارند که برای جلوگیری از ظاهر‎شدن قارچ روی دیوارهای شما عالی هستند. با استفاده از این نوع رنگ آمیزی، شما می توانید بدون هیچ مشکلی دیوارها را بشویید.
رنگ آمیزی به وسیله رنگ های مبتنی بر آب: رنگ آمیزی داخلی به وسیله رنگ های مبتنی بر آب، یکی دیگر از رایج ترین راه های رنگ آمیزی است. این رنگ ها نیز بسیار کاربردی هستند؛ زیرا به سرعت خشک می شوند و برای فضای داخلی ایده آل هستند. برخلاف رنگ هایی که پایه روغنی دارند، انواع پلاستیکی رنگ داخل ساختمان مقاومت کمتری داشته و به راحتی تمیز نمی‌شوند. به همین دلیل لازم است این نوع رنگ آمیزی داخلی را برای محیط هایی که تماس کمتری با آلودگی دارند استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیش‎تر درباره نحوه استفاده از رنگ داخل ساختمان و انواع گوناگون آن، می‎توانید از سایر مقالات و مطالب کمک بگیرید.

انواع رنگ آمیزی داخلی ساختمان

 ترکیب رنگ داخلی ویلا

اصولا در ساخت و ساز ویلاها به لحاظ بالا بودن متراژ, طراحان امکان مانور بیشتری در دکوراسیون ویلا دارند. یک ایده برای رنگ آمیزی دیوار ویلاها, رنگ آمیزی گرادینت (رنگ آمیزی یک رنگ از پر رنگ به کم رنگ) است. این گرادینت را بسته به دکور ویلا می توانید از بالا به پایین و بالعکس, از چپ به راست در راستای افقی و بالعکس و یا حتی از یک کنج به کنج دیگر انجام داد. ایده دیگر رنگ آمیزی دیوار ویلا به صورت آبرنگی می باشد. یعنی سطح دیوار را به صورتی رنگ نماییم که گویی یک نقاش طرحی را با آبرنگ بر روی کاغذ ایجاد کرده است. این رنگ داخل ساختمان امکان تولید توسط دستگاه ترکیب رنگ را دارند.

 طراحی رنگ داخلی کابینت

برای رنگ آمیزی کمدها و کابینت های می توان از رنگ اکریلیک و رنگ روغنی استفاده نمود. کمدها و کابینت های چوبی که قبلا رنگ نشده اند باید ابتدا با یک آستر پوشانده شوند و پس از خشک شدن رنگ اکریلیک با ماهیت نیم براق بر روی آن کار شود تا امکان شستشوی بهتر آنها را داشته باشیم. برای رنگ داخلی کمد ها نیز می توانیم از رنگ مات اکریلیک یا نیم براق اکریلیک استفاده نماییم. در مورد کابینت های فلزی که قبلا رنگ نشده اند بهتر است از رنگ روغن برای رنگ آمیزی آنها استفاده شود. و اگر قبلا رنگ شده است یک سنباده نرم بر روی رنگ قبلی زده شود و رنگ اکریلیک جدید بر روی آن اعمال شود.

 شیک ترین رنگ درب داخل ساختمان

 انتخاب رنگ درب منزل شاید موضوع کم اهمیتی به نظر برسد اما امروزه رنگ درب های منازل از جمله درب ورودی و درب اتاق ها و … مورد توجه طراحان قرار گرفته است. مدل درب های ساختمان می تواند در زیبایی بیشتر معماری داخلی ساختمان تاثیرگذار باشد. اگر منزل شما دارای طراحی داخلی زیبایی است بهتر است با انتخاب طرح و رنگ شیک برای درب ها, طراحی داخلی منزل خود را مدرن و جذاب کنید. برای رنگ آمیزی درب های بیرونی ساختمان نیز می توانید علاوه بر رنگ های نیوکالر از رنگهای متالیک این شرکت در 12 رنگ استقاده نمایید. این رنگ ساختمانی بر روی فلز نیز به کار می روند و شرایط جوی موجب تیره شدن آنها نمی شود.

طریقه رنگ آمیزی داخل ساختمان

بعد از مشخص شدن محل رنگ آمیزی داخلی، حالا نوبت به انجام عملی فرایند رنگ آمیزی رسیده است. شما باید سوالاتی از قبیل دیوار چه رنگی خواهد بود و چه طرحی قرار است داشته باشد را از قبل پاسخ دهید. در اینجا به شما می گوییم که چگونه فضاهای داخلی خود را با استفاده از رنگ داخل ساختمان رنگ آمیزی کنید
هنگام استفاده از رنگ داخل ساختمان، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید وضعیت سطحی است که روی آن کار خواهید کرد. پیش از هرگونه اقدام به رنگ آمیزی، مطمئن شوید که سطح کاملا تمیز و بدون هیچ گونه ایرادی است. یکی دیگر از نکاتی که هنگام رنگ آمیزی داخلی باید توجه کنید، رنگ آمیزی دیوار در یک جهت است. این کار به وسیله غلتک هایی انجام می شود که قابلیت رنگ آمیزی ویژه ای دارند. با این حال افراد می توانند با استفاده از ابزارهای ساده تر نیز این کار را انجام دهند.
برای استفاده بهتر از رنگ داخل ساختمان، می توانید از ابزارهای کمکی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، برخی از افراد از انواع اسفنج ها برای رنگ آمیزی استفاده می کنند. این کار علاوه بر ایجاد ظاهری منحصر به فرد، فرایند رنگ آمیزی را نیز سرعت می بخشد.
استفاده از رنگ، ممکن است به بافت ریه شما آسیب برساند. بنابراین بهتر است قبل از شروع فرایند رنگ آمیزی داخلی، نکات ایمنی را رعایت کنید. به این منظور شما می توانید از انواع ماسک پوشاننده صورت و دستکش استفاده کنید. همچنین برخی از افراد، از انواع پوشش های چشمی نیز برای رنگ آمیزی استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که رنگ آمیزی داخلی اولین قدم برای دگرگونی کامل فضای داخلی است. برای زیبایی بیش تر فضا، علاوه بر توجه به رنگ آمیزی، باید به نکات دیگری از جمله طراحی دکوراسیون نیز توجه کنید.

رنگ داخل ساختمان، ماده ای است که برای پوشاندن دیوارهای داخل ساختمان استفاده شده و جلوه خاصی به آن ها می بخشد. با انتخاب نوع و رنگ مناسب، می‎توانید به نتایج باورنکردنی برسید و بدون صرف هزینه زیاد ظاهر فضاهای مختلف خانه خود را تغییر دهید. هر فضا در خانه شما دارای ظاهر خاصی است. بسته به محیط و ویژگی های مکانی، شما باید نوع رنگی را انتخاب کنید که مطابق با محیط باشد. انتخاب انواع رنگ داخل ساختمان برای اتاق نشیمن، حمام، فضای داخلی یا خارجی یکسان نخواهد بود. مواد بسیار متنوعی در این‎باره وجود دارد. اگر به این فکر می کنید که به دیوارهای خود ظاهری جدید ببخشید، در اینجا به شما می گوییم که چه نوع رنگی برای  فضای خانه شما مناسب است. انواع مختلفی از رنگ های داخلی وجود دارند. نکته اساسی برای انتخاب  این است که سطحی که می‎خواهید روی آن نقاشی کنید را در نظر بگیرید. همچنین  به عوامل محیطی مانند میزان نور دهی و قرار گیری پنجره ها نیز توجه داشته باشید. این کار موجب افزایش کیفیت نهایی رنگ آمیزی شده و زیبایی محیط را دوچندان می کند. اگر فضایی که هدف رنگ آمیزی داخلی قرار می گیرد، دارای امکانات تزئینی است، می توانید رنگ آمیزی بهتری داشته باشید. در این راستا به شما توصیه می کنیم خانه خود را با رنگ هایی نوسازی کنید که جلب توجه می کنند. این رنگ ها می توانند شامل رنگ های براق، مات، پاستلی و سایر موارد باشند. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد انتخاب انواع رنگ داخل ساختمان برای فضای داخلی بدانید به شما خواهیم گفت. همچنین به شما می گوییم رنگ مورد نیاز خود را از کجا تهیه و چه فروشندگانی را برای خرید انتخاب کنید. بنابراین سعی کنید تا پایان مقاله جایی نروید و همراه ما بمانید.

در طول تاریخ، رنگ آمیزی به وسیله رنگ داخل ساختمان، تاثیر زیادی در افزایش جذابیت های بصری محیط داشته است. در گذشته از رنگ های ساختمان برای بازسازی فضاها و زینت بخشیدن به آثار معماری استفاده می شد. در حال حاضر طیف وسیعی از این رنگ‎ها وجود دارند که وظیفه آراستن و تزیین سطوح خانه‌ها را بر عهده دارند. با این حال، ویژگی‌های فیزیکی خاص آن‎ها( حفاظت از دیوار) موجب فروش بیش تر می شود.
در این بخش از مطلب به بیان تخصصی مراحل استفاده از رنگ داخل ساختمان می‎پردازیم. پس اگر دوست دارید رنگ آمیزی نمای داخلی خانه را خودتان انجام دهید، می‎توانید ما را دنبال کنید. البته لازم به ذکر است که تمرین و تکرار در این رابطه نیز می تواند شما را در رنگ آمیزی حرفه‎ای تر کمک کند.
1. میزان رنگ داخل ساختمان را تعیین کنید: اصولا قبل از انجام فرایند رنگ آمیزی با استفاده از رنگ داخل ساختمان، بهتر است میزان رنگ مورد نیاز خود را جدا کنید. این کار باعث جلوگیری از هدر رفتن رنگ می شود.
2. قبل استفاده از رنگ داخل ساختمان، اثاثیه کوچک را از اتاق بردارید و بزرگ‌ها را بپوشانید: یکی دیگر از مراحل مهم رنگ آمیزی داخلی با استفاده از رنگ داخل ساختمان، پوشاندن اثاثیه اتاق‎ها است.
3. صاف کردن دیوار برای رنگ آمیزی داخلی: قبل از رنگ آمیزی اتاق به وسیله رنگ داخل ساختمان، برجستگی‎ها یا فرورفتگی‎های دیوارها را صاف کنید. تمام سوراخ ها و شکاف‎ها را با بتونه بپوشانید. اگر دیوار ناهموار یا دارای هر گونه نقصی است، با استفاده از گچ، آن را برطرف کنید.
4. برای استفاده از رنگ‎ داخل ساختمان، کف و اطراف محیط را نوار محافظ بچسبانید. برای جلوگیری از نفوذ رنگ های داخلی، کف را با مقوا یا ورق‎های پلاستیکی محافظت کنید. رنگ آمیزی داخلی اتاق خود را از سقف شروع کنید. با استفاده از رنگ داخل ساختمان، رنگ آمیزی دیوارهای اتاق را تمام کنید.

رنگ داخل ساختمان نیوکالر

خانه امن ترین پناهگاه آدمی است، محیط هایی که روزانه آدمهای زیادی در آن تردد میکنند حکم خانه را برای هرکدام از آنها دارد هرچند بطور موقت ، که باید آرامش و نشاط در آن محیطها جاری باشد، برای اینکه بتوان حال و هوای جدیدی به این چهار دیواریها بدهیم نقاشی ساختمان بهترین انتخاب است و در عین حال کم هزینه ترین گزینه پیش رو برای ایجاد تغییر وتنوع میباشد. رنگ ساختمانی بخصوص رنگ آمیزی داخلی ساختمان از مهم ترین عوامل زیبایی سازی در منازل و ساختمانهای اداری و تجاری میباشد. رنگ ساختمانی نیوکالر از انواع رنگ ساختمانی جدید است که تنوع خیلی زیاد در بین رنگ ساختمانی دارد، رنگ ساختمانی و انتخاب بهترین رنگ برای دیوار‌ها یکی از ترفندهای جالب برای تغییر دکوراسیون داخلی است.
برای آشنایی با انواع رنگ برای دیوار ایده‌آل‌تان مراجعه به مراکز فروش رنگ ساختمانی نیوکالر توصیه میشود چرا که انتخاب نوع رنگ در رنگ ساختمانی به اندازه انتخاب خود رنگ اهمیت دارد، به این دلیل که تاثیر زیادی بر ظاهر داخلی ساختمان می‌گذارد. در انتخاب ترکیب رنگ ساختمانی جدید متناسب بودن رنگ وسایل و محیط ازجمله پرده، کابینت و لوازم منزل ضروری است، چرا که رنگ آمیزی داخلی ساختمان خود جز مهم دکوراسیون داخلی محسوب میشود. در نهایت جدای از ویژگی‌های فیزیکی، رنگ‌آمیزی و رنگ ساختمانی کاربرد هر رنگ برای استفاده‌های خاصی توصیه شده است بنابراین اهمیت استفاده از رنگ مناسب برای محیط داخل ساختمان علاوه بر اینکه از منظر فنی (دوام و درزگیری و ….) از منظر سلامتی و نشاط و آرامش نیز قابل توجه است، همچنین رنگ ساختمانی نیوکالر متعهد میشود که مشتری را راضی نگه دارد و رضایت مشتری را به منافع خود ترجیح دهد.

فروشگاه رنگ کامپیوتری نیوکالر

در فروشگاه نیوکالر تولید بیس سفید کارخانه کاملا با استاندارهای CPS colour مطابقت دارد و دستگاه, خمیر و نرم افزار تهیه شده این شرکت متعلق به CPS colour بوده در نتیجه رنگ کامپیوتری تولیدی مغایرتی با هم ندارند. کاتولوگ های موجود در این شرکت شامل کاتالوگ های بین المللی حدودد 20.000 فام رنگی می باشد که در محل شرکت در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد تا رنگ داخل ساختمان مورد نظر خود را انتخاب نمایند. فروشندگان فروشگاه ، مشتریان را در مورد نحوه اجرا, انتخاب رنگ و تاثیر نور در انتخابشان راهنمایی می نمایند. فروشگاه رنگ کامپیوتری خیابان شریعتی, پلاک 623, شعبه مرکزی شرکت نیو کالر می باشد. شعب دیگر این فروشگاه در شرق, غرب و جنوب شرقی تهران و همچنین شهرستان های دیگر آماده خدمات رسانیی به هم وطنان گرامی می باشد.

© کپی رایت ۱۴۰۳ - کلیه حقوق برای نیوکالر محفوظ می‌باشد