طریقه رنگ آمیزی اتاق خواب و قیمت رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب، یکی از مواردی است که در کیفیت خواب همه ی افراد تاثیر زیادی دارد. طراحی و رنگ اتاق خواب در شرایط روحی شما تاثیر گذار است. هنگامی که قصد دارید رنگ آمیزی اتاق خواب انجام دهید، برای انتخاب رنگ و طرح، به نور و اندازه آن دقت کافی داشته باشید. اتاق خواب باید آرامش‌ بخش باشد و انرژی خوبی به شما بدهد. اگر قصد رنگ آمیزی اتاق خواب خود را دارید، مطلب امروز را از دست ندهید. قیمت رنگ آمیزی اتاق خواب، با توجه به حجم رنگ های مصرفی و طرح های مورد نظر متفاوت است. 

قبل از شروع مراحل رنگ آمیزی اتاق خواب، باید موارد مختلف که در رنگ آمیزی اتاق خواب نقش دارند را ارزیابی کنید. یکی از عوامل تاثیر گذار در رنگ آمیزی اتاق خواب، سایه رنگ اتاق است. خیلی از افراد تمایل دارند که بعد از رنگ آمیزی، روی لایه رنگ از سایه استفاده کنند. سایه باعث می شود غلظت رنگ در برخی نقاط زیاد و در برخی نقاط کم شود. اگر اتاق خوابی که قرار است رنگ کنید مساحت کمی دارد، سایه های ملایم استفاده کنید. این کار باعث می شود فضا بزرگ تر دیده شود. برای اتاق های بزرگ تر می توانید از سایه های غلیظ استفاده کنید، این سایه ها فضای اتاق را شیک می کنند.

رنگ آمیزی اتاق خواب-newcolourco.ir

چگونه نور طبیعی اتاق را بعد از رنگ آمیزی دریافت کنیم؟

طریقه ی رنگ آمیزی اتاق خواب، باید به نحوه ای باشد که با نور دریافتی تناسب داشته باشد. اغلب اتاق هایی که در بخش شمالی ساختمان قرار می گیرند، نسبت به اتاق های جنوبی نور بیش تری دارند. میزان نوری که دریافت می کنید روی رنگ های اتاق تاثیر زیادی دارد و باعث می شود رنگ ها شکل متفاوتی بگیرند. هر چه قدر نور دریافتی در محیط اتاق بیش تر باشد، رنگ ها روشن تر دیده می شوند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی رنگ آمیزی اتاق خواب، تعداد لامپ هایی است که شما در اتاق استفاده می کنید. 

برای ایجاد تناسب بین رنگ آمیزی اتاق خواب و وسایلی که در آن وجود دارند، می توانید از رنگ وسایل استفاده کنید. به وسایل اتاق دقت کنید و ببینید رو تختی، تخت، کمد، مبل و … بیش تر چه رنگ هایی دارند. اگر تمایل ندارید که رنگ اتاق را دقیقا شبیه رنگ وسایل انتخاب کنید، می توانید از رنگ هایی که تناسب دارند استفاده کنید. تلاش کنید که تا حد ممکن رنگ آمیزی اتاق خواب با رنگ وسایل تضاد نداشته باشد. برای مثال رنگ های آبی و سفید با هم تناسب دارند. برای طراحی و رنگ آمیزی اتاق خواب می توانید از ترکیب این رنگ ها استفاده کنید.

اگر تمایل دارید فضای اتاق  انرژی بالا داشته باشد و باعث ایجاد هیجان در شما شود، از رنگ قرمز و نارنجی استفاده کنید. هنگام استفاده از سایه رنگ ها دقت زیادی داشته باشید. برخی از رنگ ها در کنار سایه های روشن، انرژی بیش تر ایجاد می کنند. استفاده از ترکیبات رنگ زرد، فضا را بزرگتر و گرم تر نشان می دهد. بهترین ترکیب برای ایجاد گرما، استفاده از رنگ طلایی و سایه تیره است. اگر بیش از حد از زرد استفاده کنید، فضای خوبی ایجاد نخواهد شد. استفاده زیاد از رنگ های روشن در طولانی مدت  باعث ایجاد سردرد می شود. 

بهترین طرح ها برای رنگ آمیزی اتاق خواب 

برای رنگ آمیزی اتاق خواب می توانید از انواع رنگ های روشن و تیره استفاده کنید. برای محیط های شاد و اتاق های بزرگ‌ می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید. در محیط های بزرگ می توانید از ترکیب رنگ های روشن و سایه های تیره تر استفاده کنید. اگر می خواهید محیط اتاق شما فضایی صمیمی و راحت داشته باشد، می توانید از رنگ های آبی مختلف استفاده کنید. رنگی که برای اتاق خود انتخاب می کنید، روی دمای محیط تاثیر گذار است. رنگ هایی که گرم هستند باعث ایجاد راحتی در محیط می شوند. اگر تمایل دارید محیط اتاق خود را گرم و مهیج کنید، از سایه های روشن رنگ های گرم استفاده کنید. 

با دانستن طریقه  رنگ آمیزی اتاق خواب، آگاهی از ویژگی های رنگ ها، می توانید اتاق زیبایی داشته باشید. رنگ های سرد و خنک در ایجاد یک محیط آرام و لذت بخش می شوند. معمولا هنگام انتخاب مناسب ترین رنگ ها برای اتاق خواب، دیوار ها را در نظر می گیریم. یکی از قسمت های مهم اتاق، سقف است که باید برای رنگ آمیزی اتاق خواب در نظر بگیریم. اگر ارتفاع سقف اتاق کم است، می توانید از رنگ های آبی روشن و سفید استفاده کنید. این رنگ ها باعث می شوند فضا بزرگ تر به نظر بیاید. در صورتی که ارتفاع سقف اتاق شما زیاد است، می توانید از رنگ های دیوار با درجه تیرگی بیش تر استفاده کنید. 

رنگ آمیزی اتاق خواب و ترکیب رنگ های مختلف

در این بخش، مناسب ترین رنگ ها برای اتاق خواب را معرفی می کنیم. مناسب ترین رنگ ها برای اتاق خواب در شرایط مختلف، متفاوت هستند. برای مثال، برای ایجاد آرامش و راحتی کافی می توانید از رنگ آبی استفاده کنید. استفاده از رنگ آبی باعث عمیق تر شدن فضای اتاق می شود. با استفاده از تم های مختلف رنگ آبی و استفاده از سایه ها، می توانید طرح های زیبایی ایجاد کنید. رنگ بنفش و تم های مختلف آن نشانگر مفاهیم عاشقانه و احساسی هستند. استفاده از رنگ بنفش در درجه های روشن، باعث ایجاد یک محیط هماهنگ و صمیمی می شود. 
استفاده از رنگ هایی که در طبیعت وجود دارند، با الهام گرفتن از درختان، خاک و …باعث آرامش می شود. 
استفاده از ترکیب رنگ های سبز و قهوه ای در رنگ آمیزی اتاق خواب، حس راحتی ایجاد می کند. برای ایجاد حس انگیزه و شادی و یک محیط آرامش بخش، از رنگ های قهوه ای و سبز استفاده کنید. برای ایجاد هماهنگی در رنگ آمیزی اتاق خواب و طراحی از رنگ های متناسب استفاده کنید. می توانید برای دیوار ها و سقف از رنگ هایی که تداخل ندارند، استفاده کنید. 

برای مشاهده ویدیو فیلترشکن خود را روشن کنید

© کپی رایت ۱۴۰۳ - کلیه حقوق برای نیوکالر محفوظ می‌باشد